Παρασκευή 30 Απριλίου 2010

Ο Steve Jobs εξηγεί γιατί η Apple δεν χρησιμοποιεί το Flash της Adobe





H Apple και η Adobe είναι δύο εταιρίες με μακρά ιστορία στο παρελθόν αφού η Apple ήταν η πρώτη μεγάλη πελάτης της Adobe υιοθετώντας την γλώσσα Postscript για την δημιουργία του LaserWriter για laser εκτυπώσεις και desktop publishing. Σήμερα οι δύο εταιρείες εξακολουθούν να συνεργάζονται για την εξυπηρέτηση των πελατών - οι περισσότεροι χρήστες Mac αγοράζουν τα μισά προϊόντα δημιουργικότητας της Adobe - αλλά πέρα από αυτό υπάρχουν πολύ λίγα κοινά συμφέροντα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Apple μοιράστηκε μέσω μια επιστολής του μερικές από τις σκέψεις της εταιρίας σχετικά με τα προϊόντα Flash της Adobe, έτσι ώστε οι πελάτες και οι επικριτές της να καταλάβουν τους λόγους για τους οποίους αρνείται να υποστηρίξει την τεχνολογία Flash της Adobe στο iPhone και το iPad.

Πρώτον δεν είναι ανοιχτό λογισμικό
Τα προϊόντα Flash της Adobe είναι 100% ιδιόκτητα. Είναι διαθέσιμα μόνο από την Adobe και η Adobe έχει την αποκλειστική εξουσία όσον αφορά τη μελλοντική ενίσχυσή τους, την τιμολόγηση, κ.λπ. Ταυτόχρονα ενώ είναι ευρέως διαθέσιμα αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ανοιχτό λογισμικό, δεδομένου ότι ελέγχεται εξ ολοκλήρου από την εταιρεία Adobe και διατίθεται μόνο από εκείνη. Όπως είναι γνωστό η Apple υποστηρίζει ανοιχτά πρότυπα όπως HTML5, CSS και Javascript.

Δεύτερον υπάρχει το full web
H Adobe έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι οι συσκευές της Apple δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο πλήρες web, επειδή το 75% των βίντεο στο διαδίκτυο είναι σε Flash. Αυτό που δεν λένε είναι ότι σχεδόν όλα αυτά τα βίντεο είναι επίσης διαθέσιμα σε μια πιο σύγχρονη μορφή, όπως H.264 και μπορούν να αναπαραχθούν από τα iPhones, iPods και iPads. Το ίδιο ισχύει και για το Youtube το οποίο καλύπτει το 40% των βίντεο όλου του διαδικτύου, και συνεπώς είναι θέματα τεχνολογίας που μας περιορίζουν μεταξύ άλλων στην χρήση του Flash επίσης.

Ένας άλλος ισχυρισμός της Adobe είναι ότι οι συσκευές της Apple δεν μπορούν να παίξουν παιχνίδια τύπου Flash. Αυτό είναι αλήθεια. Ευτυχώς, υπάρχουν πάνω από 50.000 τίτλους παιχνιδιών και ψυχαγωγίας στο App Store και πολλά από αυτά είναι δωρεάν. Υπάρχουν περισσότερα παιχνίδια και τίτλοι ψυχαγωγίας διαθέσιμα για το iPhone, iPod και iPad από οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα στον κόσμο.

Τρίτον, υπάρχει θέμα αξιοπιστίας, ασφάλειας και επιδόσεων
Να θυμίσουμε ότι σε πρόσφατη της ανακοίνωση η Symantec είχε δηλώσει ότι το Flash είχε μία από τις χειρότερες επιδόσεις ασφαλείας το 2009. Γνωρίζουμε επίσης ότι είναι η νούμερο ένα αιτία που κρασάρουν τα Macs. Έχουμε συνεργαστεί με την Adobe για την διόρθωση αυτών των προβλημάτων, αλλά εξακολουθούν να υφίστανται για πολλά χρόνια τώρα. Δεν θέλουμε να μειώσουμε την αξιοπιστία και την ασφάλεια των iPhones, iPod και iPads μας με την προσθήκη Flash.

Επιπλέον, το Flash δεν έχει καλές επιδόσεις στις κινητές συσκευές. Η Apple είχε ζητήσει επανειλημμένα μια παρουσίαση του Flash σε οποιαδήποτε κινητό τηλέφωνο κάτι που δεν έγινε ποτέ, ενώ η Adobe δήλωσε πως θα γίνει η ενσωμάτωση του Flash στις συσκευές από τις αρχές του 2009, μετά το δεύτερο τρίμηνο του 2009, μετά το πρώτο μισό του 2010 και τώρα το δεύτερο μισό του τρέχοντος έτους.

Τέταρτον, υπάρχει θέμα με την διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Για την επίτευξη μεγάλης διάρκειας στην ζωή της μπαταρίας κατά την αναπαραγωγή βίντεο, πρέπει η αποκωδικοποίηση του βίντεο να γίνετε από το υλικό και όχι από το λογισμικό. Πολλά από τα τσιπ που χρησιμοποιούνται στις σύγχρονες φορητές συσκευές περιλαμβάνουν έναν αποκωδικοποιητή που ονομάζεται H.264 - ένα βιομηχανικό πρότυπο που χρησιμοποιείται σε κάθε συσκευή αναπαραγωγής DVD Blu-ray και έχει υιοθετηθεί από την Apple, την Google (YouTube), την Vimeo, την Netflix και πολλές άλλες εταιρείες.

Παρά το γεγονός ότι το Flash έχει προσθέσει πρόσφατα την υποστήριξη για H.264, οι διαφορές είναι εντυπωσιακές σε ένα iPhone, για παράδειγμα, μπορεί να γίνει αναπαραγωγή H.264 βίντεο έως και 10 ώρες έναντι 5 ωρών όταν χρησιμοποιείται το σύστημα της Adobe.

Πέμπτον, είναι η αφή
Το Flash ήταν σχεδιασμένο για υπολογιστές που χρησιμοποιούν τα ποντίκια, μη προοριζόμενο για οθόνες αφής με την χρησιμοποίηση των δακτύλων. Για παράδειγμα, πολλές ιστοσελίδες Flash βασίζονται σε “rollovers”, τα οποία αναδύονται όταν βρίσκεται από πάνω τους ο δείκτης του ποντικιού. Η Apple χρησιμοποιεί το multi-touch και έτσι δεν υφίσταται η έννοια του rollover. Οι περισσότερες ιστοσελίδες Flash αναγκαστικά θα πρέπει να ξαναγραφτούν για την υποστήριξη των συσκευών αφής. Αν οι προγραμματιστές ξαναγράψουν αυτές τις σελίδες θα ήταν καλό να χρησιμοποιούν τεχνολογίες όπως HTML5, CSS και JavaScript.

Ακόμη και αν τα iPhones, iPods και iPads έτρεχαν Flash, το πρόβλημα θα εξακολουθούσε να υπάρχει.

Έκτος και πιο σημαντικός λόγος
Εκτός από το γεγονός ότι το Flash είναι κλειστό και ιδιόκτητο, έχει σημαντικά τεχνικά μειονεκτήματα και δεν υποστηρίζει τις συσκευές που βασίζονται στην αφή. Υπάρχει ένας ακόμη πιο σημαντικός λόγος που δεν επιτρέπουμε την ενσωμάτωση του Flash στα iPhones, iPods και iPads. Η πολιτική της Adobe είναι η δημιουργία εφαρμογών που τρέχουν σε διαφορετικές συσκευές με τον ίδιο κώδικα, ακόμη και αν η Adobe δημιουργήσει τις καλύτερες εφαρμογές για τα iPhones, iPods και iPads, εκείνες θα τρέχουν σε οποιαδήποτε πλατφόρμα.

Ξέρουμε ότι η Adobe δεν είναι συνεπής καθώς καθυστερεί πολύ στην ανάπτυξη μιας εφαρμογής. Δεν μπορούμε να είμαστε στο έλεος του τρίτου να αποφασίζει εάν και πότε θα κάνει τα χαρακτηριστικά μας διαθέσιμα στους προγραμματιστές. Και πάλι, δεν μπορούμε να δεχτούμε το αποτέλεσμα όταν οι προγραμματιστές έχουν αποκλειστεί από τη χρήση των καινοτομιών και των αξεσουάρ μας, διότι δεν είναι διαθέσιμα για πλατφόρμες ανταγωνιστών μας.

Κλείνοντας ο Steve Jobs είπε χαρακτηριστικά: "Το Flash δημιουργήθηκε για τους υπολογιστές με την χρήση του ποντικιού. Το Flash είναι μια επιτυχημένη επιχείρηση για την Adobe και μπορούμε να κατανοήσουμε ότι θέλουν να την προωθήσουν πέρα από προσωπικούς υπολογιστές. Οι απαιτήσεις των κινητών συσκευών είναι τέτοιες που δεν μπορούν να υποστηριχθούν από το Flash."

Flickr Images