Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

24η Συνάντηση Εκπαιδευτικών στη Δυτική Μακεδονία σε Θέματα ΤΠΕ - 1ο ΕΠΑ.Λ. Γρεβενών - Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2010

Tα Κέντρα 

    ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Γρεβενών, Ν. Κοζάνης και Ν. Φλώρινας, η Λέσχη Φίλων Ανοιχτού Λογισμικού Κοζάνης και το Παράρτημα της Π.Ε.ΚΑ.Π. Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας συνδιοργανώνουν την:

24η Συνάντηση Εκπαιδευτικών στη Δυτική Μακεδονία σε Θέματα ΤΠΕ
(Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών)
ΘΕΜΑΤΑ 24ης Συνάντησης :
·       Ομιλία από τον Σχολικό Σύμβουλο ΠΕ19-20 για τη Νέα Σχολική Χρονιά και
την Εισαγωγή του Μαθήματος της Πληροφορικής στα 800 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία
·       Το Linux στην "Επιχείρηση" Σχολείο
·       Δημιουργία Ιστοσελίδας με το WordPress (Αναλυτική Παρουσίαση), http://www.pmstde.com/edublog

Τόπος Διεξαγωγής :
1ο ΕΠΑ.Λ. Γρεβενών, 1ο χιλ. Ε.Ο. Γρεβενών - Κοζάνης

Ημερομηνία : Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2010
Ώρες : 10:30 – 14:00


Εισηγητές :
Γκάσταρης Παύλος
Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής (ΠΕ19-20) Δυτικής Μακεδονίας
Καλκάνης Θωμάς
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής στο Γυμνάσιο Καρπερού Ν. Γρεβενών
(Linux)
Μπέλλης Παντελής
Νηπιαγωγός  με ειδίκευση στην Παιδαγωγική και τις Τ.Π.Ε.
(WordPress)
Πληροφορίες :
Ζέρβας Αθανάισος
Τηλ. 2462087263
Υπ. Κέντρου ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Γρεβενών
plinet at dide.gre.sch.gr
Στυλιάδης Κων/νος
Τηλ. 2385044038, 2385054527
Υπ. Κέντρου ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.   Ν. Φλώρινας
plinet at dide.flo.sch.gr
Μαρκόπουλος Νικόλαος
Τηλ. 2461351197
Υπ. Κέντρου ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Κοζάνης
plinet at dide.koz.sch.gr


Συμπεράσματα της 7ης ημερίδας πληροφορικής στη Δυτική Μακεδονία

Την Κυριακή, 19 Σεπτεμβρίου 2010, στο μεγάλο αμφιθέατρο του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας έλαβε χώρα η 7η ημερίδα Πληροφορικής με θέμα "Λογισμικό στην εκπαίδευση". Η συμμετοχή της Λέσχης Φίλων Ανοικτού Λογισμικού Κοζάνης, ως συνδιοργανωτή της εκδήλωσης, μας έδωσε την ευκαιρία να κατανοήσουμε και ερμηνεύσουμε τις προσπάθειες που γίνονται στο χώρο της παιδείας -σε όλες τις βαθμίδες- για τη χρήση της πληροφορικής ως βοηθητικού εργαλείου διδασκαλίας, εκτός από τη διδασκαλία της μεμονωμένα ως μάθημα.



Πρόκειται για μια διεργασία ιδιαίτερα επίπονη στο συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο των τεχνολογιών πληροφορικής. Εδώ αρχίζουν να διαφαίνονται τα πλεονεκτήματα του ΕΛ/ΛΑΚ, λόγω της ανοικτής αρχιτεκτονικής του, στο χώρο της παιδείας. Η συμμετοχική ανάπτυξη λογισμικού από τους διδάσκοντες διαφόρων ειδικοτήτων/δεξιοτήτων εισάγει ένα νέο μοντέλο διδασκαλίας καθιστώντας το χρήστη (μαθητή, καθηγητή) συνδιαμορφωτή της γνώσης.




Η κοινωνική δικτύωση σε συνδυασμό με τις νέες δυνατότητες πρόσβασης στο διαδίκτυο, μέσω έξυπνων κινητών συσκευών, συνιστά μια ακόμη μικρή επανάσταση των Τ.Π.Ε. Οι διδάσκοντες πολλές φορές αντικρύζουν αμήχανα τα νέα αυτά δεδομένα, μη μπορώντας πολλές φορές να τα ερμηνεύσουν παιδαγωγικά. Εδώ καλείται το Υπουργείο Παιδείας να παίξει ακριβώς το ρόλο του, εξοπλίζοντας τους διδάσκοντες με την απαραίτητη εξειδικευμένη γνώση αλλά και τα εργαλεία ΕΛ/ΛΑΚ, ώστε να επαναπροσδιορίσει το ρόλο του εκπαιδευτικού στην τάξη.

Μας χαροποίησε ιδιαίτερα η διαπίστωση ότι οι συμμετέχοντες γνωρίζουν για τις τεχνολογίες ΕΛ/ΛΑΚ που προωθούμε, όμως δεν έχουν την κατάλληλη υποστήριξη και τον απαιτούμενο κεντρικό συντονισμό ώστε να τις ενσωματώσουν στην εκπαιδευτική διεργασία και στις συνήθως μεμονωμένες αλλά αξιόλογες προσπάθειές τους.

Η Κυριακή ήταν μια ηλιόλουστη μέρα και έδωσε την ευκαιρία σε αρκετούς να εκδράμουν. Ίσως έτσι εξηγείται και η μικρή συμμετοχή των περίπου πενήντα ατόμων στην ημερίδα. Εμείς πάντως είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε επιτυχώς δωρεάν υπηρεσίες ζωντανής μετάδοσης της ημερίδας μέσω κινητού με Λ/Σ Android.

Flickr Images